گاز اوزون و پلاسمای کرونا

درباره

آزمایشگاه سرزمین علم و برق


به وبلاگ من خوش آمدید به کانال اپاراتم و کانال تلگرام هم سری بزنید https://www.aparat.com/power.max https://t.me/shoker123 تلگرام

دسته بندي ها

جستجو

لينک هاي روزانه

امکانات


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 102
بازدید کل : 2569
تعداد مطالب : 20
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1


مطلبی که پیش روی شماست توضیحاتی است برای یکی از تحقیقاتم با نام شعله کرونای پلاسما

لینک این ویدیو بصورت مستقیم در کانال آپارات من  https://www.aparat.com/v/W1ekg

ای دی تلگرام بنده   Popular_electronic@ و شماره تلفن بنده جهت مشاوره رایگان

09028488175 

  ازن، تخلیه کرونا می باشد که در آن لوله ای با یک کاتد گرم یا سرد با آند فلزی احاطه شده است. گاهی به این روش کرونای سرد یا تخلیه ساکن گفته می شود. بهترین نوع آن دی الکتریک دوتایی گفته می شود، زیرا لایه شیشه ای دارد که هر جزء را از جریان گاز جدا می کند. این از ناخالصی ازن جلوگیری می کند، اما بعلت تماس جریان با فلز، این ژنراتور مستعد قوس الکتریکی و سوختن است. این طول عمر ژنراتورها را کوتاه می کند. با ورود آب به لوله، ژنراتور بلافاصله می سوزد.

بعلاوه ژنراتور تخلیه کرونا، گرمای زیادی تولید می کند و برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد باید فن های خنک کننده بزرگ داشته باشد. همیشه می توان ژنراتور تخلیه کرونا را با فن خنک کننده بزرگ تشخیص داد.

عدم پایداری همیشه  ژنراتور ازن تخلیه کرونا بوده و اساسا دلیل عمده پزشکان برای ترک ازن درمانی در ایالات متحده در دهه چهل در برابر افزایش فشارهای سازمان غذا و دارو و انجمن پزشکی آمریکا بود. تولید کنندگان این ژنراتورها با ارائه ضمانت نامه فقط سه ساله نشان داده اند که محدودیت های خود را می دانند.

خوشبختانه روش سومی برای تولید ازن نوع پزشکی وجود دارد. این روش پلاسمای سرد گفته می شود. در این روش از میله های شیشه ای پر شده با گازهای نجیب یا بی اثر استفاده می شود که با ولتاژ بالا تحریک می شوند. این ولتاژ با جهش بین میله ها میدان پلاسمای الکترواستاتیک تولید می نماید که اکسیژن را به ازن تبدیل می کند. از آنجا که هیچ جریان قابل توجه، هیچ قوس الکتریکی یا فرسودگی وجود ندارد، بنابراین ژنراتور برای زمان بسیار طولانی کار خواهد کرد که تنها کیفیت ترانسفورماتور آن را محدود می کند. ژنراتور پلاسما سرد اصلی توسط نیکولا تسلا در دهه ۱۹۲۰ اختراع شد و این ژنراتورها هنوز تا ۸۰ سال بعد کار می کنند.

بسیاری از شرکتها مدعی داشتن ژنراتورهای پلاسمای سرد هستند، اما بررسی ها همیشه نشان می دهد از آند فلزی که ژنراتور تخلیه کرونا را وابسته به جریان و مستعد خرابی می نماید، استفاده می کنند.

 

لوله شیشه ای پلاسما فایر

در سال ۱۹۹۳، من و همکارم یک ژنراتور ازن تسلا متعلق به دهه ۱۹۲۰ را دیدیم که در هوا کار می کرد. با این ایده اولیه بعنوان راهنما توانستیم طرح تسلا را با استفاده از اکسیژن خالص بعنوان منبع کامل کرده و بالاترین کیفیت ژنراتور ازن پزشکی موجود را تولید کنیم. از آن زمان، بیش از ۳۰۰۰ لوله تمام شیشه ای پلاسما فایر به فروش رسیده است و هیچ یک تا به حال ناکارآمد نبوده است. مزیت این سیستم عمر طولانی ذاتی و خلوص کامل جریان خروجی O2/O3 است. هیچ نوع عنصر فلزی وجود ندارد و بنابراین هیچگونه احتمال ناخالصی یا اتصال کوتاه در لوله ها وجود ندارد. لوله ها میتواند بی وقفه و بدون فن خنک کننده کار کند، حتی با کار ۲۴ ساعت در روز همانطور که ما در ساخت ژل روغن زیتون ازنه (هدیه طبیعت) عمل می کنیم. بسیاری از رقبا ادعا می کنند که همه ژنراتورهای شیشه ای را دارند، اما ما تنها تولید کننده ژنراتورهای ازن پزشکی با لوله های شیشه ای پلاسمای سرد حقیقی هستیم. این تکنولوژی ورود اتفاقی آب بداخل لوله را بدون سوختن تحمل می کند. اگر این اتفاق رخ دهد، بسادگی اکسیژن در لوله جریان می یابد تا زمانی که لوله خشک شود. تکنولوژی پلاسمای سرد ویژگیهای ذاتی خود را دارد، یکی از این ویژگیها غلظت حداکثری (حدود ۷۰ میکروگرم بر سانتی متر مربع ug/cc) است. جالب توجه است که قویترین پاسخ سیستم ایمنی (تولید اینترلوکین ۲ و گاما اینترفرون) در غلظتهای ازن ۳۰ تا ۵۵ ug/cc رخ می دهد (استفاده از ازن در پزشکی – ریلینگ و وایباخن). میل طبیعی تسلا در مورد پلاسمای سرد بعنوان بهترین روش تولید ازن برای استفاده پزشکی اکنون در عصر مدرن تایید شده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در شنبه 22 تير 1398 ساعت 16:50 توسط : پیام ایلبیگی اصلی 09028488175 | دسته : <-CategoryName->
  • []